Årsmøde med omkring 100 deltagere

Årsmøde med omkring 100 deltagereFoto: René Lind Gammelmark

Årsmøde med omkring 100 deltagere i No. 16 tirsdag eftermiddag.

 

Årsmøde med omkring 100 deltagere i No. 16 tirsdag eftermiddag.

Kvickly Grindsted holdt tirsdag kl. 17 årsmøde, hvor der var gratis at deltage.

I forbindelse med årsmødet solgte Kvickly billetter til spisning efter mødet til 50,- kr. pr. person (billetterne kunne efter årsmødet ombyttes til en bøf i Kvicklys slagterafdeling). 

I lighed med de foregående år var det Kvicklys slagtermester, som stod for maden, mens bageren stod for kaffe og kage.

Formanden for butiksbestyrelsen i Kvickly Grindsted, Hanne Dissing, bød velkommen, hvorefter der blev sunget en enkelt fællessang.

 

Valg af dirigent og fremlæggelse af beretning

Første punkt på årsmødet var at vælge en dirigent, og valget gik til Karsten Nielsen. 

 

Hanne Dissing fremlagde butiksbestyrelsens beretning og fremtidsplan.

Her kom Hanne ind på, at pr. 1. januar 2024 var 6297 medlemmer i Kvickly Grindsted, hvilket er 127 flere end året før. Som medlem får man bonus og specielle medlemstilbud, blandt andet via Coop appen.

Medlemmerne i Kvickly Grindsted har det seneste år sparet 608.747,67 kr. op i bonus, som de kan bruge til varekøb i butikken eller via Coop.dk.

Bestyrelsen har haft forskellige arrangementer i løbet af året, blandt andet en madpakke dag, hvor der i løbet af 2 timer blev smurt over 200 madpakker, hvilket er en succes. Hun opfordrede også til, at man tager fat i butiksbestyrelsen, hvis man har et forslag om et arrangement, bestyrelsen kan lave i butikken.

 

Varehuschef Jesper Kruse gav en orientering om butikkens situation og fremtidsplaner.

Jesper startede med at takke for det store fremmøde, hvorefter han fortalte lidt om regnskabstallene, der viste at Kvickly havde solgt for lidt mindre i 2023 end i 2022. 

Kvickly Grindsted har haft for store udgifter til personalet, og det har den betydning, at butikken har skåret ned på antallet af medarbejdere. I de kommende år vil det ligeledes være nødvendigt at reducere personaleomkostningerne.

Efter Jesper Kruse startede som varehuschef den 19. september, har der været flere ting, der skulle tages hånd om.

Blandt andet medførte et besøg af fødevarekontrollen en sur smiley og en bøde på 20.000.- kr. Der var ikke gjort ordentligt rent ved vores kølere til ost, mejeriprodukter, frugt og grønt mv. Det fik vi en sur smiley for konstaterede Jesper Kruse. Straks efter besøget blev der taget hånd om rengøringen, så det nu er helt, som det skal være. Det har et efterfølgende kontrolbesøg fra fødevarestyrelsen fastslået. Han nævnte også, at køleinventaret heller ikke havde været tilstrækkeligt vedligeholdt, hvilket betød at gummilister var i stykker og hang, og at der var rust flere steder på inventaret. 

 

Nyt køleinventar i uge 16.

I uge 16 kommer det til at rode lidt i butikken, for da får vi helt nye skabskølere hele vejen rundt i butikken til ost, æg, mejeriprodukter samt frugt og grønt. Håndværkerne har lovet mig, at de starter tidligt på morgenen mandag i uge 16, fortalte Jesper Kruse.

Der kommer også en helt ny Scan og Betal løsning i maj eller juni måned. Det er ikke for at spare personale ved kassen, men for at frigøre mandskab til at lave andet i varehuset. Der vil stadig være kasser med betjening, men de nye Scan og Betal kasser gør det let for kunderne selv at scanne deres varer og betale. I forhold til den løsning vi har på nuværende tidspunkt, så vil kunderne i fremtiden udover at kunne betale med sit Coop-medlemskort, også kunne betale med eksempelvis Dankort. På den måde kan ikke-medlemmer også bruge den nye løsning.

Den kommende varehuschef var også med til årsmødet

Jesper Kruse startede som varehuschef den 19. september, men efter nogle måneder valgte han at sige sit job op. Jesper bliver dog indtil hans afløser, Kenneth Sørensen, overtager butikken 1. maj.  Kenneth kommer fra et job som uddeler i SuperBrugsen i Bramming. Til årsmødet var der mulighed for at hilse på Kenneth,

Kenneth Sørensen og Jesper Kruse – Foto: René Lind Gammelmark

Valg af bestyrelsesmedlemmer

På valg var:

Hanne Dissing (modtog genvalg)
Ulla Hedegaard (modtog genvalg)
Bjarne Nielsen (ønskede ikke genvalg). Ida Thomsen blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.

 

Årsmøde med omkring 100 deltagere

Bjarne Nielsen stoppede i bestyrelsen – Foto: René Lind Gammelmark

Kontorbutikken refurb banner